Welcome


Download Apk File

ကေလးၿမိဳ႕ရဲ႕ သတင္းေတြကို Android ဖုန္းထဲကေန ၾကည့္လို႔ရတဲ့ Apk file ေလးပါ ..။ေအာက္က လင့္ေလးမွာ Down လို႔ရပါတယ္ ...။ အခုထိေတာ့ Link မေသေသးပါဘူး ...။
http://www.sendspace.com/file/yud6dl

Friday, June 11, 2010

အဲတာ ေရႊေပၚထုိးေနသည္

ေခါင္ခါးခါး(ကေလး)

အဲတာ၏ အသက္ ၁၆ ႏွစ္သာ ရွိေသးေပမယ့္ လူေကာင္ႀကီးက ထြားလွသည္။ ရုတ္တရက္ ဆုိလွ်င္ ပီဘိ လူႀကီး။ နားၾကားမွာ ခဲတံထိုး၊ လက္မွာ က်င္တြယ္ ကုိင္ထားပံုက တကယ့္ လက္သမား ဆရာႀကီး တစ္ဦးလုိပင္။
အဲတာ လက္သမား ေလာကထဲ ၀င္ခဲ့သည္မွာ ၉ ႏွစ္သား ကတည္းက။ ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ ရက္ရွည္ႏွင့္ စေန၊ တနဂၤေႏြေန႔ ရက္ေတြမွာ အေဖႏွင့္ အတူတူ အေပ်ာ္လုိက္ အလုပ္ကူရင္း ခုေတာ့ လက္သမား ဆရာႀကီး ပီပီ ေပါက္ေပါက္ ျဖစ္ခဲ့ေလၿပီ။ လက္ခ လုပ္အားခ ေန႔တြက္သာ တိတိ က်က် ရမည္ ဆုိပါက အဲတာ ၀င္ေငြက နည္းမွာ မဟုတ္။ အေမႏွင့္ မိသားစုကုိ ေန႔ဖုိ႔ညစာ မွန္ေအာင္ ေထာက္ပံ့ႏုိင္မွာ ေသခ်ာသည္။ ခုေတာ့ သည္လုိ မဟုတ္။ အဲတာမွာ လုပ္သာ လုပ္ေန ရသည္။ လုပ္ခက ပီပီသသ မရေသး။ တကယ္ဆုိလွ်င္ အဲတာက က်င္တြယ္လည္း ကိုင္တတ္ၿပီ။ ေရခ်ိန္လည္း ႏုိင္ၿပီ။ ေဆာက္လည္း ေကာင္းေကာင္း ထြင္းတတ္ၿပီ။

လွ်ာထုိးလည္း ကၽြမ္းၿပီ။ အသားေတ့ဆက္လည္း တိေနေအာင္ ဆက္ႏုိင္ၿပီ။ သို႔ေသာ္ တရား၀င္ တာ၀န္က ေရြေပၚထုိး ေနရျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ သံေျဖာင့္ ပ်ဥ္မ,ကူ၊ တုိင္ထူေတြမွာ ေနရာ ရေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ဒါကုိ အဲတာ မေက်နပ္ပါ။ အဲတာ ကိုယ့္ေနရာ ကုိယ္ေန ခ်င္သည္။ အဲတာ ကုိယ့္တန္ဖိုးႏွင့္ ကုိယ္ ေနခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ တရား၀င္ ေခါင္းစီးက ေနာက္လုိက္ ေရြေပၚထုိး။ လက္သမားဆရာ အားလံုး၏ ေတာက္တုိ မည္ရ စြယ္စံုတပည့္၊ ရံခါ ေဆးလိပ္ မီးညွိ ေပးရေသးသည္။ ေသာက္ေတာ္ေရ ခပ္ေပးရေသးသည္။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ဒဏ္ရာရလွ်င္ ပရုတ္ဆီ လိမ္း ႏွိပ္နယ္ ေပးရေသးသည္။ တကယ္ဆုိလွ်င္ အဲတာ ဘ၀က တစ္ကယ့္ ေျပာင္းျပန္။ သည္ လက္သမား အဖြဲ႔ႀကီး၏ အအုပ္အႀကီး ေခါင္းေဆာင္ထဲမွာ အဲတာ၏ အေဖ လက္သမား ဆရာႀကီး ဦးေအာင္သိန္း ျဖစ္သည္။ သည္နယ္ၿမိဳ႕ေလးက ဦးေအာင္သိန္း ေတြထဲမွာ အဲတာ အေဖက လက္သမား ဆရာႀကီး ဦးေအာင္သိန္း။ ၃-၄ ပင္ အိမ္ ေပါက္စေတြသာ တည္ေဆာက္ႏုိင္သည့္ လက္သမားဆရာ မဟုတ္၊ ၁၀ ပင္ခန္း၊ ၁၂ ပင္ခန္းႀကီးေတြကုိ ခမ္းခမ္းနားနား တည္ေဆာက္ႏုိင္ေသာ လက္သမား ဆရာႀကီး ဦးေအာင္သိန္း ျဖစ္သည္။ ဦးေအာင္သိန္း စိတ္တုိင္းက်သာ လုပ္ ဟု ပံုအပ္ခံရေသာ လက္သမား ဆရာ။ ခု အဲတာတုိ႔ လက္သမား ဆရာက အေဖ ဦးေအာင္သိန္း၏ လက္က် လက္န တပည့္ တစ္ဦး။ အေဖ့ တပည့္ေတြက ပညာ အရည္အခ်င္း အားလံုး အတူတူပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း လက္သမား ဆရာက ေျပာရည္ ဆုိရည္ေကာင္း၊ လက္စလက္န သြက္သူမုိ႔ အေဖ ဆံုးပါးေတာ့ အလုိလုိ လက္သမား ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္သြားရျခင္း ျဖစ္သည္။ သည္မွာပဲ အဲတာသည္လည္း အေပ်ာ္ လက္သမား ေနာက္လုိက္ဘ၀မွ သူမ်ား လက္ေအာက္ခံ တရား၀င္ လက္သမား ေနာက္လုိက္ ဘ၀ ျဖစ္ရေတာ့သည္။
အဲတာကလည္း တစ္ခ်က္ခုတ္ ႏွစ္ခ်က္ျပတ္။ အေဖ၏ ၾကြင္းက်န္ ရစ္ခဲ့ေသာ လက္သမား ပစၥည္းေတြကုိ လုိက္လံ ထိန္းသိမ္းေပးသည့္ သေဘာလည္း ပါေအာင္ လက္သမား ၀င္လုပ္ရျခင္း ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ တတ္ထားသည့္ ပညာႏွင့္ လုပ္ေနရသည္က တျခားစီ။ လက္သမား ဆရာက အဲတာကုိ ေရြ ေပၚထုိးျခင္းမွ အျခားမခုိင္း။ "အဲတာ ေရြေပၚထုိးေနသည္" ပဲ ျမင္ခ်င္ပုံရသည္။ ေျပာရလွ်င္ လက္သမား ဆရာက အဲတာကုိ ႏွစ္လုိ ပုံမေပၚ။
သြားေလသူ အေဖ့မ်က္ႏွာ၊ က်န္ရစ္သူ အေမ့မ်က္ႏွာေၾကာင့္သာ ၾကည့္က်က္ ထည့္သုံးေပးသည့္ သေဘာ။

အေဖ့အိမ္ေဆာက္ ပစၥည္း တစ္ပုံတစ္ပင္ထက္ အေဖ၏ နာမည္ကုိ ဆက္လက္ အသုံးျပဳခ်င္သည့္ သေဘာေၾကာင့္သာ လက္ခံသည္ဟု အဲတာ ထင္သည္။ အေဖ့ နာမည္ကလည္း နည္းသည့္ နာမည္ မဟုတ္။ သည္ နာမည္ တစ္လုံးကုိ အေဖ့ သက္တမ္း တစ္ေလွ်ာက္လုံး ထိန္းသိမ္းခဲ့သည္။ အေဖ ေဆာက္ခဲ့သည့္ အိမ္ေတြက သည္နယ္မွာ လက္ညႇိဳးထုိး လြဲဖုိ႔ခက္သည္။ အိမ္ႀကီး အိမ္ေကာင္း မွန္လွ်င္ အေဖ ေဆာက္လုပ္ခဲ့တာက ခပ္မ်ားမ်ား။

လက္သမား ဆရာႀကီး ဦးေအာင္သိန္း ဆုိလွ်င္အားလုံးက ယုံၾကည္ စိတ္ခ်ၿပီး ျဖစ္သည္။ သည္နယ္က ဌာနဆုိင္ရာ အေဆာက္အအုံေတြကုိ အေဖ့ လက္ရာႏွင့္ မကင္းခဲ့။ အေဖက ကုိယ့္အိမ္လုိ သေဘာထား ေဆာက္သည္။ မကုန္သင့္တာ မကုန္ေအာင္၊ မပုိသင့္တာ မပုိေအာင္ တြက္ဆ လုပ္ကုိင္ တတ္သည္။ သံေခ်ာင္း တစ္ေခ်ာင္းကစ ဂ႐ုစုိက္သည္။ ေအာက္က်သြားလွ်င္ ခ်က္ခ်င္း ျပန္ေကာက္သည္။ ျပန္ေျဖာင့္ၿပီး သုံးလုိ႔ ရမည့္ သံေခ်ာင္း ဆုိလွ်င္ စိတ္ရွည္ရွည္ ေျဖာင့္ၿပီး ျပန္သုံးသည္။

"သံေခ်ာင္းကုိမွ မ႐ုိေသရင္ အဲဒီ လက္သမားဆရာ ဘယ္ေတာ့မွ မႀကီးပြားဘူး"

အေဖ၏ လက္သုံး စကား။ တပည့္သား ေျမးမ်ားကိုလည္း ငဲ့ညာသည္။ လက္သမားဆရာ ဆုိၿပီး လက္၀ါးႀကီး မအုပ္။ မွ်တ ယူသည္။ အလုပ္ပါးသည့္ ရက္လမ်ားတြင္ တပည့္သားေျမးမ်ားကုိ ဆန္၊ဆီ၊ပဲ ထုိက္သေလာက္ ေပးသည္။ အလုပ္ခြင္ အတြင္း ထိခုိက္ ဒဏ္ရာရသူမ်ားကုိ ေပ်ာက္ကင္းသည္ အထိ တာ ၀န္ယူ ကုသေပးသည္။ ေန႔တြက္ လုပ္အားခကုိလည္း မျဖတ္။ အလုပ္ဆင္းသည့္ ေန႔တြက္ လုပ္ခအတုိင္း ေပးသည္။

အေဖက လက္ေအာက္ ငယ္သားေတြကုိသာ ငဲ့ညာသည္ မဟုတ္။ အလုပ္အပ္သည့္ အိမ္ရွင္ကိုလည္း ငဲ့ညာသည္။ မရွိမဲ့ ရွိမဲ့ ျခစ္ျခဳတ္ ေဆာက္ရသူ ဆုိလွ်င္ လက္ သမားခ ေလွ်ာ့ယူသည္။ အဆင္မေျပလုိ႔ ခဏဆုိင္းပါဦး ဆုိလွ်င္ ဘာမွမေျပာ။ သည္လုိႏွင့္ အိမ္အမုိးေတြသာ တစ္ႏွစ္ၿပီး တစ္ႏွစ္ လဲသြားသည္။ အေဖ့ လုပ္အားခက ေက်ေအာင္ မရေသး။ အိမ္ရွင္ဆီက အိမ္ေဆာက္ခ အေက်မရေသးေသာ္လည္း ေအာက္လက္ ငယ္သားေတြကုိေတာ့ အေဖက အေႂကြးမထားပါ။

ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ထင္သည္။ အလုပ္ႏွင့္ လက္ မျပတ္ေသာ အေဖသည္ လက္သမား ဆရာႀကီးဟူသည့္ ဂုဏ္ပုဒ္ႏွင့္ အတူ ၂ထပ္အိမ္ တစ္လုံးသာ က်န္ခဲ့သည္။ အျခား စုမိ ေဆာင္းမိ မရွိ။ အေမကလည္း ခပ္ေအးေအးဆုိေတာ့ အျခားစီးပြားလည္း မရွာတတ္။ ခုေတာ့ လက္သမား ဆရာက အေဖ့ နာမည္ႏွင့္ အလုပ္ ျဖစ္ေနၿပီ။ အိမ္ႀကီးအိမ္ေကာင္း ေတြကုိ လက္ညႇိဳး ထိုးျပၿပီး "က်ဳပ္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ အိမ္ေတြ ဗ်။ ဦးေအာင္သိန္းက လက္သာခံတာ၊ ေဆာက္ေတာ့ က်ဳပ္တုိ႔က"ဟု အသားယူ ေျပာတတ္ၿပီ။

ဌာနဆုိင္ရာ အေဆာက္ အအုံေတြကုိ ကန္ထ႐ုိက္ယူေတာ့မည္ ဆုိလွ်င္ အေဖ့နာမည္ အေဖ့အရွိန္ႏွင့္ ၀င္တတ္သည္။ "ဦးေအာင္သိန္းထက္ မသာေတာင္၊ ဦးေအာင္သိန္းထက္ မည့ံပါဘူး"ဟု အေဖ့ကုိ လက္ရာ တုိင္းခ်င္လာသည္။ အျခားၿပိဳင္ဘက္ လက္သမားအဖြဲ႕ေတြကုိလည္း ႏွိမ္ေပါက္ႏွင့္ ဆက္ဆံတတ္ လာသည္။

"ဦးေအာင္သိန္းဆီမွာ တပည့္ မခံဖူးဘဲနဲ႔ေတာ့ လက္သမားဆရာလုိ႔ လာမေျပာနဲ႔" ဒါမ်ဳိးက်ရင္ေတာ့ အေဖ့ဂုဏ္ကုိ ထိန္းတတ္သည္။ လက္ သမားအဖြဲ႕ နာမည္ကုိလည္း အေဖ့နာမည္ အတုိင္းပင္ ဆက္ေပးထားသည္။ လက္သမားဆရာ၏ အိမ္ေရွ႕က ဆုိင္းဘုတ္မွာ အေဖ့နာမည္က ထင္းထင္းႀကီး။ အဲတာတုိ႔ အိမ္ေရွ႕မွာလည္း အေဖ ရွိစဥ္တုန္းကတုိင္း ဆုိင္းဘုတ္ ခ်ိတ္ထားသည္။ သုိ႔ေသာ္ ဆုိင္းဘုတ္ သာရွိၿပီး အလုပ္ လက္ခံမည့္ သူက လက္သမားဆရာ ျဖစ္ေန၍ လက္သမား ဆရာအိမ္ကုိသာ တန္းသြားၾကေတာ့ သည္။ အဲတာတုိ႔မွာ အေဖ့နာမည္ ဆုိင္းဘုတ္ေလးသာ ခ်ိတ္ထား႐ုံ ရွိသည္။
အျခားဘာမွ ရပုိင္ခြင့္၊ လုပ္ပုိင္ခြင့္ မရွိေတာ့။ ဒါကုိလည္း သဘာ၀ တစ္ခုဟု နားလည္ပါသည္။ ျဖစ္႐ုိးျဖစ္စဥ္ ကိစၥတစ္ရပ္ဟု အဲတာ လက္ခံနားလည္ ပါသည္။ အဲတာ နားမလည္သည္က လက္သမား ဆရာကုိ ျဖစ္သည္။

လက္သမားဆရာ အေဖ့ဆီ စတင္ ေရာက္ရွိလာစဥ္က ေရြေပၚပင္ ေကာင္းေကာင္း မထုိးတတ္ေသး။ အိမ္ေပၚတင္ ထမင္းေကြၽး၊ ေဆးလိပ္ လက္ဖက္ရည္ဖုိး ပါ ေပးရေသာ ေတာက ခပ္႐ုိး႐ုိးလူတစ္ေယာက္သာ ျဖစ္ သည္။ အိမ္မႈကိစၥေတြ ၀င္လုပ္ ကူရင္း အဲတာတုိ႔ ေမာင္ႏွမေတြကုိ ခ်ီပုိးခဲ့သည္။ အေဖ ေခၚသည့္ အခါ အလုပ္ခြင္သုိ႔ လုိက္သြားသည္။ အေဖက လက္သမား အေလာင္း အလ်ာကုိ ေဆးလိပ္ဖုိး၊ ကြမ္းယာဖုိး ေပးရင္း ပညာ သင္ေပး ခဲ့ရသည့္ သေဘာ။ ခုေတာ့ လက္သမား ဆရာသည္ အဲတာတုိ႔ အေဖ့ မ်က္ႏွာ သာမက အဲတာတုိ႔ မိသားစုကုိပင္ မငဲ့ေတာ့။ အဲတာတုိ႔ ဂ်ီထုိးသမွ်၊ အဲတာတုိ႔ ေမာင္ႏွမတစ္ေတြ လက္ ညႇိဳးထုိးသမွ် အဲတာတုိ႔ ခ်ီပုိးခုိင္းသမွ် မဆုိင္းမတြ လုပ္ေပးခဲ့ရသည့္ တစ္ခါတုန္းက လက္သမား ေလ်ာင္းလ်ာႀကီးသည္ ခုေတာ့ အဲတာတုိ႔ အလုပ္ရွင္ႏွင့္ အလုပ္သမား ဆက္ဆံေရးမ်ဳိး ဆက္ဆံလာၿပီ။

အလုပ္ ေခၚထားသည့္တုိင္ အဲတာကုိ ေရြေပၚ လုပ္သားအျဖစ္သာ လက္ခံၿပီး ေရြေပၚထုိး လုပ္ခသာ ေပးသည္။ လက္သမား လုပ္ငန္းတြင္ ေရြေပၚ ထုိးျခင္းသည္ ေအာက္ဆုံး အလုပ္၊ ဘယ္သူမွ မလုပ္ခ်င္ၾက။ ပင္ပန္းသလုိ လုပ္အားခလည္း နည္းသည္။ လက္သမားဆရာက တစ္ခါတုန္းက ဆရာ၏ သား တစ္ေယာက္ဆုိတာ ေမ့ေနပုံရသည္။ တကယ့္ လက္ေအာက္ခံ လက္ခစား တစ္ေယာက္လုိပင္ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ေငါက္ေငါက္ငမ္းငမ္း ဆက္ဆံသည္။
ဆရာ့သား ဆုိၿပီး မငဲ့ မညႇာ။ ေရြေပၚထုိးျခင္းမွ လြဲ၍ အျခား ဘာမွ မခုိင္း။ အဲတာက အေဖပုိင္ ပစၥည္းေတြႏွင့္ အလုပ္၌ လုပ္ငန္းခြဲဖုိ႔ အေမ့ကုိ တုိင္ပင္ေတာ့ "သားက ငယ္ပါ ေသးတယ္ကြယ္၊ ေမာင္စိန္႔ေအာက္မွာပဲ ႏွစ္ႏွစ္ သုံးႏွစ္ လုပ္ပါဦး"ဟု ေလျပည္ ထုိးတားသည္။ လက္သမားဆရာက အေမ့ကုိ ထုိက္သေလာက္ေတာ့ ပုိက္ဆံ ေပးသည္။

ပစၥည္းေတြက အေဖ့ ပစၥည္း၊ နာမည္က အေဖ့ နာမည္၊ မိတ္ေဟာင္း၊ မိတ္သစ္ေတြက အေဖ၏ မိတ္ေဟာင္း မိတ္သစ္ေတြမုိ႔ အေမႏွင့္ ျပတ္ျပတ္ကင္းကင္း ႀကီးမေနရဲ။ ပစၥည္းေတြ အလကား သုံးခြင့္ရေနသည္မုိ႔ လစာ သေဘာမ်ဳိး အေမ့ကုိ ပုံမွန္ ေပးရေသးသည္မဟုတ္လား။ ဆန္ေပး၊ ဆီေပး လာလာေပး တတ္သည္။ အေမ ကလည္း ဒါေလးႏွင့္ ေက်နပ္ေနသည္။ သုိ႔မဟုတ္ ေက်နပ္ ေနရသည္ပဲလား။ တကယ္ဆုိ လက္သမားဆရာ ၀င္ေငြကမနည္း။ ေခတ္က ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းေတြ အားခ်င္း ျဖစ္ေနသည္မုိ႔ အလုပ္ မျပတ္။ ဆက္ေနသည္။ ထပ္ေနသည္။

လက္သမားဆရာ ကံေကာင္းသြားသည္က အေဖ့ လူေတြကုိပါ တစ္ခါတည္း ရလုိက္ျခင္းပင္။ အေဖ့တပည့္ေတြက လုပ္ငန္းကြၽမ္းက်င္မႈ ရွိသလုိ စိတ္ေစတနာ လည္း ေကာင္းၾကသည္။ ႐ုိးသားၿပီး အလုပ္ကုိ အလုပ္ႏွင့္ တူေအာင္ လုပ္ၾကသည္။ အေဖ၏ သြန္သင္ ဆုံးမမႈေအာက္မွာ ႀကီးျပင္းခဲ့ရသည္မုိ႔ အစစ စိတ္ခ် ရသည္။ ဒါကုိ လက္သမား ဆရာက ဆက္ဆြဲ ထားလုိက္သည္မုိ႔ လက္သမား ဆရာမွာ ခဏခ်င္းနာမည္ ထြက္လာသည္။ ခ်က္ခ်င္း ရက္ခ်ိန္းေတြ စီလာသည္။ ခ်က္ခ်င္း...။

သုိ႔ေသာ္ လက္သမား ဆရာဘက္ကေတာ့ တပည့္ေတြ အေပၚ တာ၀န္ မေက်ပါ။ လုပ္ငန္းရွင္ဆီမွာ ပုိက္ဆံတုိး ေတာင္းဖုိ႔ လက္မေႏွးေသာ္လည္း တပည့္ေတြကုိ လုပ္အားခ တုိးေပးဖုိ႔က်ေတာ့ လက္ေႏွး၊ ႏႈတ္ေႏွး လွသည္။ ညည္းျပ၊ ငုိျပ၊ ပခုံးပုတ္၊ ရင္ဘတ္ႏွိပ္ျပ တတ္လြန္းသူႀကီး။ ဇာတ္၀င္ခန္း အလုိအရ တစ္ခါတစ္ခါ(တကယ္ေတာ့ တစ္ခါေတာင္ မဟုတ္) ဘီလူးဆုိင္း တီးျပ၊ ဘီးလူးႀကိမ္း ျပတတ္သည္။ ခပ္စြာစြာ လုပ္သားကုိ ပခုံးေပၚ လက္တင္ကာ တုိးတုိး တိတ္တိတ္ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ ေခၚသြားတတ္သည္။ လုိအပ္လွ်င္ ညေနခင္း ရီေ၀ေ၀ဆုိင္မွာ တစ္ရက္၊ ႏွစ္ရက္ေလာက္ အတူတူ ထုိင္ေပးကာ စည္း႐ုံးေရး ဆင္းသြား တတ္သည္။ ခပ္ေအးေအး ဆုိလွ်င္ျဖင့္ အသာကေလး ေ၀းေ၀းမွာ ေနျပလုိက္သည္။ မ်က္ႏွာခ်င္း ဆုိင္ရဖုိ႔ပင္ မလြယ္သည့္ သေဘာ။

လက္သမားဆရာကုိ ၾကည့္လိုက္လွ်င္ အျမဲ အလုပ္႐ႈပ္ ေနသည္။ ၾသ၀ါဒေတြ ေျခြေနသည္။ အလုပ္ လက္ခံဖုိ႔ ဆုိလွ်င္ ခုခ်က္ခ်င္းပဲ စရန္ေငြ ေပးသြား ခ်င္ေအာင္ စကား ေဖာင္တတ္သည္။ အလုပ္မအား ရက္မအားမရွိ။ ကုိယ့္လူ ကုိယ့္လက္သမား အဖြဲ႕ေတြႏွင့္ မလုံေလာက္လွ်င္ အျခား တစ္ဖြဲ႕ဖြဲ႕မွ အ လုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္ေနသူေတြကုိ ခ်ီေကာက္ေခၚကာ ေကာက္သင္းေကာက္ေနကာ "လက္သမား ဆရာႀကီး ဦးေအာင္သိန္း အဖြဲ႕ ၂" ဆုိၿပီး အစီအစဥ္ စဆြဲ လုိက္ေတာ့လည္း ေခ်ာခနဲ။

အလုပ္မရွိသူ ဆုိေတာ့ ေပးသမွ်ႏွင့္ ေက်နပ္ရသည့္ သေဘာကုိ လက္သမားဆရာက ေနာေက် ေအာင္ "ေစာေဖ" ျဖစ္ေနၿပီးသား။ အဲတာက လက္ သမားဆုိလုိ႔ မ်က္ႏွာေၾကာ မတည့္သည္မ်ားတြင္ ညည ရီေ၀ ရီေ၀ႏွင့္ အိမ္လာ လည္တာလည္း ပါသည္။ တကယ္ေတာ့ အိမ္လာလည္တာ မဟုတ္ပါ။
အေမ့ဆီ လာလာလည္၊ စကားမရွိ စကားရွာျခင္း ျဖစ္သည္။ အေဖ၏ ေကာင္းမြန္ပုံ၊ တပည့္သားေျမးေတြ အေပၚ စာနာတတ္ပုံကုိ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ အလြမ္း ပုိျပရင္း လက္သမားဆရာ၏ ေကာင္းမြန္ ေကာင္းလက္ ေတြဆီ အခန္းေျပာင္းကာ အေမ၏ စိတ္ႏွလုံးေတြကုိ ေပ်ာ့ေပ်ာင္း ေစခဲ့သည္ ခ်ည္း။ ဒါကုိပဲ အေမက လက္သမားဆရာကုိ လက္ခံ စကား ေျပာေနရသည္လား။ အဲတာ မစဥ္စားတတ္၊ နားမလည္တတ္၊ မၾကည္ျဖဴ တတ္ပါ။
လက္သမား ဆရာသည္ မိန္းမႏွင့္၊ ကေလးႏွင့္၊ ေသးႏွင့္ ဆုိတာမ်ဳိး။ လက္သမားအဖြဲ႕က ပန္းရန္ အဖြဲ႕ႏွင့္ တြဲဖက္ရသည့္ ေန႔ရက္ေတြ ဆုိလွ်င္ျဖင့္ လက္သမားဆရာ မ်က္ႏွာထားေတာ္ ၾကည္ေန၊ လန္းေန၊ လင္းေန၊ လက္ေန၊ လြင္ေန ရသည္ဟု အဲတာ ထင္ပါသည္။
အခ်ိန္တုိင္း မ်က္စိေအာက္မွာ ေတာက္တုိ မယ္ရ လုပ္ကိုင္ ေနရသည့္ အဲတာကုိ ေယာင္လုိ႔မွ လက္ဖက္ရည္ တစ္ခြက္ တုိက္လုိက္ဖုိ႔ သတိ ရေကာင္း ရႏုိင္မည္ မဟုတ္ေသာ္လည္း ခုမွ (ခုမနက္ခင္းမွ) စတင္ေတြ႕ရွိ စကား ေျပာဖူးသည့္ ခပ္သြက္သြက္၊ ခပ္ေခ်ာေခ်ာ၊ ခပ္ေတာင့္ေတာင့္ ပန္းရန္ သမေလးကုိက် ေရခဲစိမ္ ေဖ်ာ္ရည္ဘူး ၀ယ္တုိက္ဖုိ႔ ကတုိက္ က႐ုိက္ သတိရသည္။
အေၾကာ္ ၀ယ္ေကြၽးဖုိ႔ အားစုိက္ ေနတတ္သည္။ မဆလာသံဒယ္ကုိ မယူကူေပးကာ ေခါင္းေပၚ အေရာက္ တင္ေပး တတ္သည္။ လက္သမား ဆရာသည္ ပန္းရန္ သံလ်က္ကုိင္ ဘ၀အျဖစ္ ခ်က္ခ်င္း ေျပာင္းလဲသြား တတ္ေသးသည္။
လက္သမား ဆရာက မိန္းမကိစၥ နာမည္ ရထားသူမုိ႔ လုပ္ငန္းခြင္ အ၀န္းအ၀ုိင္းသည္ သားေကာင္ မရွားေသာ မုဆုိး ေက်ာ္ႀကီး ျဖစ္ေနခြင့္ရသည္ကုိလည္း အဲတာ နည္းနည္းမွ မေက်နပ္ပါ။

ထုိ မုဆုိးေက်ာ္ႀကီးက အေဖ၏ အိမ္ေပါက္၀က ဆုိင္းဘုတ္ကုိ အသံတိတ္ ေက်ာ္ျဖတ္ကာ အိမ္ဦးခန္းထဲ ၀င္၀င္ ထုိင္ေနခြင့္ရသည္ကုိ အဲတာ မေက်နပ္ပါ။
အဲတာ ဘာမွ မတတ္ ႏုိင္သလုိ အေမကလည္း ဘာမွ မတတ္ႏုိင္စြာ လက္ခံ စကား ေျပာေနရသည္ဟု အဲတာ ထင္ပါသည္။ တစ္ခါ တစ္ခါေတာ့ အေမက အဲတာတုိ႔ ေမာင္ႏွမေတြကုိ သတိရသည္ထင့္။ လက္သမား ဆရာကုိ တည္တည္ တင္းတင္းဆက္ဆံတာလည္း ရွိသည္။ စကား မတုံ႔ျပန္ဘဲ ေနမေကာင္းသလုိ ေနျပတာ လည္းရွိသည္။ ထုိေသာအခါ လက္သမားဆရာဟာ မီးဖုိေခ်ာင္သုံး ပစၥည္းေတြ ေဖာေဖာသီသီ ၀ယ္ခဲ့လွ်င္ "ဆရာ ကေတာ္" အတြက္ ဆုိၿပီး ေျပာင္ေခ်ာ္ေခ်ာ္ မ်က္ႏွာေပးျဖင့္ အေမ၏ ေအးစက္စက္ အေနအထားကုိ ေ၀၀ါးေျပ သြားေစခဲ့သည္ ခ်ည္းပင္။ ထုိေရာအခါ အဲတာ မေက်နပ္စိတ္ေတြက ငယ္ ထိပ္တြင္ ေဆာင့္ေဆာင့္တက္သည္။

အေဖ့နာမည္၊ အေဖ့ ဆုိင္းဘုတ္၊ အေဖ့ လုပ္သား၊ အေဖ့ ႏွစ္ကာလမ်ားႏွင့္ အလုိက္သင့္ေလး အလုပ္ျဖစ္ ေနေသာ လက္သမား ဆရာကို အဲတာ မေက်နပ္။
အေဖ ႏွစ္ရွည္လမ်ား စုိက္ပ်ဳိးခဲ့ရေသာ သစ္ပင္ေအာက္မွာ အသင့္ အရိပ္ခုိ၊ အသင့္ အသီးခူးစားရင္း အသင့္ အဆင္ေျပေနေသာ လက္သမား ဆရာကို အဲတာ မေက်နပ္ပါ။

"လက္သမား ဆရာႀကီး ဦးေအာင္သိန္း"အျဖစ္ နာမည္ တစ္လုံး ပုိင္ဆုိင္ခြင့္ရခ်ိန္မွာ လူ႔ေလာကႀကီးက ဖ်တ္ခနဲ ထြက္ခြာသြားခဲ့ရေသာ အေဖ၏ အေမြအား လုံးကုိ ပုိင္စား ပုိင္ေစခြင့္ ရရွိသြားခဲ့သည့္ လက္သမားဆရာကုိ အဲတာ မေက်နပ္။ အေဖက နာမည္သာ ရခဲ့သည္။ လက္သမား ဆရာက နာမည္ သာမက ပုိက္ဆံပါ ရသည္။ နာမည္ သာမက ေနရာပါရသည္။ နာမည္ သာမက လုပ္ပုိင္ခြင့္၊ ပုိင္ဆုိင္ ခြင့္ေတြပါရသည္။ အဲတာ ဒါေတြ ေတြးမိတုိင္း ေက်နပ္ဖြယ္ရာ တစ္စုံ တစ္ရာ မရ။ အဲတာ မေက်နပ္ေသာ္လည္း ဘာမွမတတ္ႏုိင္။

သူတစ္ပါး သူမ်ား ကုသုိလ္ အလွဴကုိပင္ ကိုယ့္ကုသုိလ္ ကုိယ့္အလွဴလု ပ္တတ္ လုပ္၀ံ့လာေသာ ေလာကႀကီးမွာ လက္သမား ဆရာလုိ လူသားေတြ ရွိေန ျခင္းကုိ အဲတာ မေက်နပ္ပါ။

သူတစ္ပါး နာမည္ကုိ ကုိယ့္နာမည္၊ သူတစ္ပါး အကူအညီကုိ ကုိယ့္အကူအညီ၊ သူတစ္ပါး ေပးဆပ္မႈကုိ ကုိယ့္ေပး ဆပ္မႈ၊ ဆုိင္းဘုတ္ေျပာင္း ေခါင္းစီး ေျပာင္းတတ္ေသာ လူသားေတြၾကားက လူသား တစ္ဦးျဖစ္သည့္ လက္သမား ဆရာကို အဲတာ မေက်နပ္။ ေသခ်ာသည္။

အဲတာ မေက်နပ္ေသာ္လည္း ဘာမွမတတ္ႏုိင္ပါ။

အေဖ့ပစၥည္း၊ အေဖ့နာမည္၊ အေဖ့ မ်ဳိးဆက္ေတြႏွင့္ တုိးတက္ ႀကီးပြားေနေသာ လက္သမား ဆရာ၏ လက္ေအာက္မွာ အဲတာ ေရြေပၚ ထုိးေနရေပသည္။

ေခါင္ခါးခါး(ကေလး)

No comments:

Post a Comment

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

Contact

Image Hosting by imagefra.me ဆက္သြယ္ေ၀ဖန္အၾကံေပးနိဳင္ပါသည္။